Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Ljuset i tunneln...

Idag är en bättre dag.
Jag fick följa med matte till jobbet under förmiddagen, och där fanns det min själ människor som ville gossa, jösses vad mysigt med så många människor på en gång.
Matte släpade med sig min fäll så att jag kunde ligga tyst och stilla och inta störa någon, men det var det ingen som brydde sig om. Jag blev faktiskt SLSOs största attraktion... Tji fick du morsan som alltid tar störst utrymme när det finns möjlighet att bli ompysslad.

Jag har inte alls så ont i tassen längre och det läker riktigt fint där klon har suttit. Matte klämmer och känner och luktar (på såret alltså) inte vet jag vad hon är ute efter, hon är väl inte hund heller?  Morfinet har matte ställt undan tills nästa gång det brakar lös. Det är bara en tidsfråga tror hon.

Däremot är jag ju inte alls van att gå så här i koppel. Matte har ALDRIG med sig något sånt på våra promenader (inte ens i fickan). Bara när vi är mitt inne i stan, och då är det bara jag som är kopplad, mamma lämnar inte mattes sida i högtrafik.

Jag fångade en gång (för några somrar sedan) en livs levande duva som satt på en cementhylla vid Slussen. Matte var inte jätteroad och omgivningen bara stirrade. Jag släppte den i alla fall när matte sa LOSS. Det borde alla som stirrade på mig ha gett mig lite "credit" för kan man tycka.

Problemet uppstår nu när jag inte får strosa på egen hand. Flexikoppel (eller vad det nu heter) är inte mattes grej, och jag kan absolut inte bajsa när jag inte får röra mig hur jag vill i det höga gräset eller bland blåbärsriset. Ikväll var matte tvungen att koppla loss (mig alltså). Det var faktiskt redan mycket begärt att jag skulle kunna uträtta behoven med en "skit"-stövel på mig...

Kanske får jag åka med in till mattes jobb i morgon igen. Matte har ett viktigt möte som jag gärna deltar i. Jag känner på mig att jag kan bidra med mycket konstruktivt. Om inte med annat så med små doftsensationer. Det skulle förmodligen vara allmänt uppskattat. Min mage har lite synpunkter på att jag äter penicillin igen...

Ni har väl sett effekten: Fis aldrig i en våtdräkt!!



Dagens musikaliska bidrag blir kanske inte så musikaliskt, men f-n så roligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0